marvel

مارول یکی از بزرگترین استودیو های فیلم سازی جهان که به طور خاصی بر روی محتوای ابرقهرمانی تمرکز دارد و فعالیت خود را از کامیک بوک (کتاب های مصور) شروع کرد . این شرکت صدها قهرمان و ضدقهرمان را در دنیای رنگی کاغذ ها ساخت و بعد از مدت ها و در دو دهه اخیر وارد فیلم سازی شد و با حضور درخشنده سه گانه مردآهنین IRONMAN و انتقام جویان AVENGERS توانست سقف فروش باکس آفیس را از آن خود کند و شیفتگان بسیاری از سراسر جهان بدست آورد و احتمال شما که حال این مطلب را می خوانید حتما حداقل یکی از فیلم های فاز قبلی و جدید مارول را دیده اید و از آن لذت برده اید .
مارول استودیو در پی انحصار طلبی شرکت والت دیزنی به یکی از زیرمجموعه های این شرکت در آمد و می توان گفت شرکت مادر مارول استودیو ،حال بزرگترین تولید کننده مدیای جمعی در جهان است که دامنه ای از انیمیشن تا اخبار و شبکه های تلوزیونی را فراگرفته است .


مارول در هر یک از فیلم های فاز قبلی خود که به عنوان کلاسیک از آن نام خواهیم برد ویژگی های بصری و صوتی جدیدی به مخاطبین خود ارائه داد که بخشی از آن نسل جدید CGI و کیفیت جدید و بالاتر و تایم بلند تر نمایش ،که برای فیلم های سینمایی که همانطور که از اسمشان پیداست و باید در سینما پخش شوند مانند یک کلیشه شکنی بود یک ارمغان متفاوت بوده است. اما مهم ترین این قضایا خط داستانی هر فیلم است، فیلم های این مجموعه جدا از هم نبودند و با اینکه از ابتدا تا پایان هر قسمت شما کل داستان همان فیلم را می فهمید و سوار بر قطار داستان خواهید بود اما مانند زنجیری پنهان در پشت هر فیلم جدید این استودیو داستانی مخفی است؛ که اگر کامل همراه آن باشید این زنجیر برای شما نمایان می شود و اگر در این زنجیر نکته ای پیدا کردید که شفاف نبود بدانید که حتما داستانی در پی آن است که باید گفته شود و هنوز برملا نشده که از نظر من یکی از زیباترین مواردی است که می تواند یک مخاطب را به یک طرفدار یا به قول خودمان پروفن تبدیل کند .
در فصل جدید مارول که پس از پایان آخرین قسمت انتقام جویان شروع شد ،دیزنی و مارول مخاطبین را صرفا با ساخت فیلم های سینمایی مشتاق نکرد بلکه با رشد پلتفرم های تماشای فیلم به صورت آنلاین مانند نتفلیکس؛ دیزنی نیز سرویس های خود را ایجاد کرد و دیزنی پلاس را به وجود آورد که محیط بزرگتری از صرفا مدیای استودیوی مارول می باشد و در این پلتفرم کاربران می توانند به جدیدترین و قدیمی ترین محصولات مارول دسترسی پیدا کنند اما داستان به اینجا ختم نمی شود و این پلتفرم شامل مینی سریال های جدید،مینی سریال های انیمیشنی و انیمیشن های ساخته مارول هم می شود چیزی که در مارول کلاسیک وجود نداشت.
البته سریال هایی به طور مشترک قبل از خریدن مارول توسط دیزنی در نتفلیکس پخش میشد که سبک و شکل آن با اینکه زیر نظر مارول بود با نسل جدید فرق میکرد که پس از به وجود آمدن دیزنی پلاس سریال های جدید به این پلتفرم انتقال داده شد .
تاکنون مجموعه هایی مانند لوکی LOKI،اسکارلت ویچ و ویژنWANDA VISION ،هاکای HAWKEYE،وینتر سولجر و فالکون THE FALCON AND WINTER SOLIDER مینی سریال های خود را بدست آوردند که همه آنها در سال جاری صرفا در یک فصل ساخته شدند اما با اطمینان بالا میتوان گفت که باید منتظر فصل های بعد این سریال ها باشیم چون کار مارول تمام نشده و بلکه تازه شروع شده .
در فصل جدید مارول با اینکه کارکتر و قهرمان های مارول کلاسیک یافت می شود اما قضیه فراتر رفته و قهرمان های جدیدی خلق شدند این قهرمانان در کامیک بوک ها بودند اما اولین حضورشان به صورت فیلم سینمایی در فصل جدید مارول رقم می خورد قهرمانانی مانند شانگ چیSHANG CHI یا اترنالزETERNALS که در دنیای کامیک بسیار محبوب بوده اند و بنظر فضایی مانند انتقام جویان را قرار است برای ما پر کنند با شاخص ترین بازیگرهای این صنعت در حال بازگو کردن داستان و شخصیت های جدید خواهند بود .


فیلم های سینمایی مارول از پربازدید ترین و پرفروش ترین ها در دنیای سینما بوده اند و انتظار می رود این مسیر همین گونه ادامه داشته باشد اما امید است با گسترش این مجموعه شاهد کاهش کیفیت داستانی و یا بی دقتی نباشیم همانطور که در مواردی در فصل جدید مارول نقصان های نچندان ریزی دیده شد که با توجه به تغییر سبک قابل پیش بینی بود.
انیمیشن های جدید این استودیو شکل تازه ای به ذهن خلاق بسیاری از مخاطبین داده است . انیمیشن مرد عنکبوتی این استودیو SPIDERMAN IN TO THE VERSE یکی از اولین انیمیشن ها بود که جوایز خاصی را برنده شد که تا قبل از آن به هیچ انیمیشنی نرسیده بود و یا مینی سریال WHAT IF که داستان های مارول کلاسیک را در دنیا های موازی و به اشکال مختلف به نمایش کشانده برای مثال اگر در کاپیتان آمریکا استیو راجرز شخص مورد آزمایش نمی بود و پگی کارتر جای او بود چه می شد ؟
این چه می شد ها شاید عجیب باشند ؛اما شگفتی آنها با زیبایی داستان نویسی نویسندگان مارول رنگ تازه ای به این سبک از مدیا بخشیده است که احتمالا بهتر از این هم خواهد شد صرفا باید صبر کنیم و منتظر باشیم .

نظر شما در مورد فصل جدید و اتفاقات جدید چیست ؟ نظر خودتان را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.